Ledig stilling: Lisensadministrator med god IT-kompetanse

Vil du jobbe med å gi bedrifter som søker om Svanemerket eller EU Ecolabel på produktene sine en god start på prosessen? Har du i tillegg god IT-kompetanse? Da trenger vi deg.

Miljømerking i Norge søker serviceinnstilt medarbeider med meget god IT-kompetanse. I stillingen som lisensadministrator vil du blant annet jobbe med administrasjon av søknader fra kunder som søker om Svanemerket og EU Ecolabel.

Vi ser etter en person med systematisk hode og som lett kan lære seg nye systemer og verktøy. Du vil være en viktig person for at kundene våre skal få en god start på søknadsprosessen med Miljømerking.

I tillegg til arbeidsoppgaver knyttet til administrasjon av søknader og lisenser ser vi etter en person som skal være vårt nasjonale kontaktpunkt for IT-support. Denne delen av arbeidet vil få støtte av vår Nordiske IT-support og vil ha oppta en mindre del av stillingen (ca. 20%).

For vår nye kollega er ingen oppgave er for stor, og ingen oppgave er for liten.
Vi vurderer søknader løpende.

Arbeidsoppgaver

  • Arbeid knyttet til administrasjon av søknader og lisenser for Svanemerket og EU Ecolabel i Norge
  • Bistå kunder med administrativ hjelp gjennom Miljømerkings søknadsportaler
  • Bistå med vedlikehold av datakvalitet for miljømerkede produkter i våre systemer
  • Løse IT-supporthenvendelser (hardware/software), og koordinere henvendelser til Miljømerkings nordiske IT-support eller annen leverandørsupport
  • Klargjøring av ny hardware i samarbeid med Miljømerkings nordiske IT-support
  • Øvrige forefallende oppgaver etter behov og kompetanse

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning minst tilsvarende bachelornivå fra universitet eller høgskole innen relevant fagfelt
  • Flytende språkkunnskaper i minst ett skandinavisk språk (norsk, svensk, dansk)
  • Gode engelskkunnskaper
  • Meget god generell IT-kompetanse
  • Meget god kjennskap til Microsoft Excel
  • Det er en fordel om du kjenner til Microsoft Dynamics

Personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt og positiv
  • God på kommunikasjon med kunder
  • Ha god rolleforståelse
  • Lærevillig og fleksibel
  • Systematisk og nøyaktig
  • Samarbeidsorientert og kunne arbeide selvstendig
  • Du må trives med å håndtere mange og ulike arbeidsoppgaver
  • Interesse for miljøarbeid

Vi kan tilby deg

  • En arbeidsplass å være stolt av
  • Varierte arbeidsoppgaver i et hektisk og trivelig arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Fem ferieuker, samt fri romjul og påske
  • Pensjonsordning i Statens Pensjonskasse
  • Hyggelige kontorer nært kollektivknutepunkt i Oslo sentrum

Spørsmål?

Ta kontakt med lisensieringssjef Anders Ødegard Gammelsrud hvis du lurer på noe.

Anders Ødegaard Gammelsrud

lisensieringssjef

+47 92032442aog@svanemerket.no

Søke?

Send søknad via Finn.no