Frokostseminar: Nordiske forbrukeres bærekraftige livsstil og grønne produktvalg

Stadig flere ønsker å ta gode, grønne valg. Likevel synes folk flest at det er vanskelig, og mange er lei av all den grønne markedsføringen de blir eksponert for.

  • Tid: Tirsdag 29. november kl 09-10. Enkel frokost fra kl 08:30
  • Sted: Grand hotel Oslo. I tillegg streames seminaret.

Opptak fra seminaret

Nå er tallene fra Svanemerkets nordiske forbrukerundersøkelse klare. Her har vi spurt forbrukere i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island om bærekraftig livsstil. Hvor opptatt er forbrukerne av miljø og hva er de viktigste sakene? Hvor motivert er de for å ta grønne forbruksvalg? Og hvor lett er det å gjennomføre dem i praksis?

Barne- og forbrukerminister Kjersti Toppe, Elkjøps Head of Sustainability Camilla Skjelsbæk Gramstad, Libresse Norges kategoriansvarlig Katrine Fylling og administrerende direktør i Svanemerket, Cathrine Pia Lund.

Program

  • 8:30-09:00: Enkel frokost
  • 09:00: Cathrine Pia Lund, administrerende direktør i Miljømerking Norge, ønsker velkommen
  • Kjersti Toppe, barne- og familieminister, innleder
  • Presentasjon av funn fra årets nordiske forbrukerundersøkelse, The Nordic Consumer Sustainability Index 2022, utført av Ipsos for Svanemerket
  • Er grønnvaskingens tid forbi?
  • Bærekraftskommunikasjon i praksis: En samtale med Camilla Skjelsbæk Gramstad, Head of Sustainability i Elkjøp Nordics, og Katrine Fylling, Category & Shopper Marketing Manager Intimate Hygiene Norge, Libresse
  • Utdeling av Svanemerkets merkebrukerpris

Kontakt oss

Hvis du vil ha mer informasjon om seminaret, få tilsendt presentasjoner, eller har spørsmål om markedsføring med Svanemerket.

Karl-Oskar Smerud Nicolaisen

Markedsansvarlig digital og innsikt

+47 97105756kon@svanemerket.no

Les mer