Hvordan skiller du virksomheten din positivt ut i en tid med strengere EU-krav og svekket tillit til miljøpåstander og markedsføring?

Et stort flertall av norske forbrukere ønsker å ta mer miljøvennlige valg i hverdagen. Grønn markedsføring er dokumentert salgsdrivende, og potensialet er stort. Men i mylderet av påstander, som i varierende grad kan dokumenteres, er det krevende å orientere seg. Mange forbrukere er usikre på hva de egentlig skal tro på, og det har gått på tilliten løs.
Tillit er ferskvare – og en konkurransefordel
Flertallet synes det er vanskelig å vite hva som faktisk er et godt valg. Det er et alvorlig varsko for virksomheter som ønsker å lykkes med sin kommunikasjon og markedsføring. Tilliten til bærekraftspåstander er lav – og det gjør det viktigere enn noen gang å bruke tydelige, dokumenterte og troverdige verktøy for å ha ryggdekning for det som kommuniseres.
Så, hvordan kommunisere effektivt – uten å bli taus av frykt for å trå feil?
Nye regler for å kommunisere om klima og miljø, grønnvaskingsdirektivet (Green Claims Directive), er forventet før sommeren. Kravene til dokumentasjon skjerpes – og feil kan bli kostbare.
Derfor samler vi noen av Norges fremste fagpersoner og formidlere for å gi deg kunnskapen, verktøyene og tryggheten du trenger for å være presis og ha bevis i din markedsføring.
- Dato: 3.juni
- Tid: 08:30 – 10:00, frokost fra 08:30, programmet starter 09:00
- Hvor: Grand Hotel Oslo by Scandic
Arrangementet streames live fra denne siden.
Med oss har vi blant annet:
- Tonje Drevland, underdirektør i Forbrukertilsynet, som skal gi oss siste nytt om regelverket fra EU
- Petter Gulli, strategisk rådgiver i 12YEARS, som skal holde en liten masterclass i bærekraft og kommunikasjon
- Trude Ertresvåg, direktør for bærekraft i Devold, som skal dele erfaringer og strategiske prioriteringer fra en av Norges mest ikoniske tekstilprodusenter
Sist, men ikke minst, skal vi dele ut Svaneprisen til en virksomhet som har utmerket seg med å kommunisere tydelig om sitt faktiske bærekraftsarbeid, og som bruker Svanemerket aktivt i sin kommunikasjon.
Velkommen!
Påmelding frokostseminar 3.juni
Vennligst fyll ut skjemaet for å registrere deg. Seminaret er gratis.