Hvordan skiller du virksomheten din positivt ut i en tid med strengere EU-krav og svekket tillit til miljøpåstander og markedsføring?
Et stort flertall av norske forbrukere ønsker å ta mer miljøvennlige valg i hverdagen. Grønn markedsføring er dokumentert salgsdrivende, og potensialet er stort. Men i mylderet av påstander, som i varierende grad kan dokumenteres, er det krevende å orientere seg. Mange forbrukere er usikre på hva de egentlig skal tro på, og det har gått på tilliten løs.
Tillit er ferskvare – og en konkurransefordel
Flertallet synes det er vanskelig å vite hva som faktisk er et godt valg. Det er et alvorlig varsko for virksomheter som ønsker å lykkes med sin kommunikasjon og markedsføring. Tilliten til bærekraftspåstander er lav – og det gjør det viktigere enn noen gang å bruke tydelige, dokumenterte og troverdige verktøy for å ha ryggdekning for det som kommuniseres.
Så, hvordan kommunisere effektivt – uten å bli taus av frykt for å trå feil?
Nye regler for å kommunisere om klima og miljø, grønnvaskingsdirektivet (Green Claims Directive), er forventet før sommeren. Kravene til dokumentasjon skjerpes – og feil kan bli kostbare.
Derfor samler vi noen av Norges fremste fagpersoner og formidlere for å gi deg kunnskapen, verktøyene og tryggheten du trenger for å være presis og ha bevis i din markedsføring.
- Dato: 3.juni
- Tid: 08:30 – 10:00, frokost fra 08:30, programmet starter 09:00
- Hvor: Grand Hotel Oslo by Scandic
Arrangementet streames live fra denne siden.
Program:
- Siste nytt om regelverket fra EU
- Masterclass i bærekraft og kommunikasjon
- Tips, inspirasjon og verktøy for kommunikasjon om klima og miljø
- Svaneprisen 2024
Velkommen!
Påmelding frokostseminar 3.juni
Vennligst fyll ut skjemaet for å registrere deg. Seminaret er gratis.
"*" obligatorisk felt