Det blir stadig flere produsenter som er gode på å bruke Svanemerket i markedsføringen sin. I en tøff konkurranse var det til slutt Søve som gikk av med seieren på proffmarkedet.
![](https://svanemerket.no/content/uploads/2021/09/Sove_3-1024x718.jpg)
Mange forbrukere er opptatt av hva de selv kan gjøre for å ivareta miljøet, og mange store private og offentlige innkjøpere krever miljødokumentasjon når de skal kjøpe inn varer og tjenester. Derfor ligger det et stort potensial i å synliggjøre Svanemerket.
![](https://svanemerket.no/content/uploads/2021/09/Sove_7-1024x551.jpg)
— Vi ser at det hvert år blir tøffere konkurranse om å bli årets merkebruker. Mange produsenter ser potensialet i å bruke Svanemerket i markedsføringen sin, og jeg blir veldig stolt når jeg ser hvor flinke de er til å bruke Svanemerket, sier Jarle Skeidsvoll, direktør i Svanemerket.
![](https://svanemerket.no/content/uploads/2021/09/Sove_2.jpg)
Søve har imponert oss stort med sin markedsføring. Helt siden de fikk Svanemerket i januar, har de tatt merket med i det meste de har gjort av markedsaktiviteter. Svanemerket er godt integrert i utforming og design og det er godt synlig på blant annet hjemmesider og i annonser. I tillegg er Søve flinke til å få frem hva det egentlig betyr at produktene er svanemerket, og de arrangerte et eget lite seminar for å lansere deres svanemerkede produkter. Det er ikke ofte vi ser så offensiv bruk av merket fra en aktør på proffmarkedet. Vi er veldig imponert!
![](https://svanemerket.no/content/uploads/2021/09/Sove_6-1024x607.jpg)
Pga korona ble det en litt annerledes overrekkelse en normalt, men vi beviste at det gikk fint med prisoverrekkelse og kakespising på Teams også!
![](https://svanemerket.no/content/uploads/2021/09/Sove_skjerm_red-768x1024.jpg)