Inspirasjon

Se hvordan andre har gjort det

Ved å bruke Svanemerket aktivt i markedsføring og kommunikasjon, gjør du det enklere for forbrukere og innkjøpere å ta gode valg.

På disse sidene har vi samlet eksempler fra hvordan andre aktører har gjort det. Vi håper det vil inspirere til å ta Svanemerket med i kommunikasjon om dine svanemerkede produkter og tjenester.

Noen aktører har vært så gode til å bruke Svanemerket at de har vunnet Svaneprisen. Se for eksempel hvordan Høie og Uno-X har gjort det.

Vi er stolte av å ha Svanemerkede produkter i vårt sortiment, og er opptatt av å få vist det frem. Når dynen, puten eller sengesettet fra Høie er Svanemerket, slipper kunden selv å ettergå hvordan varen er produsert og hvor stor miljøbelastning den representerer

Frode B. Hansen, administrerende direktør i Mascot Høie AS

96%

i Norge kjenner Svanemerket

77%

stoler på at et svanemerket produkt er et godt miljøvalg

78%

mener det er avgjørende at merkeordninger er objektive og uavhengige

Nordic Consumer Sustainability Index 2024, utført av Opinion på oppdrag fra Svanemerket.

Her er eksempler fra de nordiske landene på hvordan Svanemerket kan tas med i kommuniksjonen.

Noen eksempler fra print

Les mer