

Inspirasjon
Se hvordan andre har gjort det
Ved å bruke Svanemerket aktivt i markedsføring og kommunikasjon, gjør du det enklere for forbrukere og innkjøpere å ta gode valg.
På disse sidene har vi samlet eksempler fra hvordan andre aktører har gjort det. Vi håper det vil inspirere til å ta Svanemerket med i kommunikasjon om dine svanemerkede produkter og tjenester.
Noen aktører har vært så gode til å bruke Svanemerket at de har vunnet Svaneprisen. Se for eksempel hvordan Høie og Uno-X har gjort det.
Vi er stolte av å ha Svanemerkede produkter i vårt sortiment, og er opptatt av å få vist det frem. Når dynen, puten eller sengesettet fra Høie er Svanemerket, slipper kunden selv å ettergå hvordan varen er produsert og hvor stor miljøbelastning den representerer
Frode B. Hansen, administrerende direktør i Mascot Høie AS
96%
i Norge kjenner Svanemerket
77%
stoler på at et svanemerket produkt er et godt miljøvalg
78%
mener det er avgjørende at merkeordninger er objektive og uavhengige
Nordic Consumer Sustainability Index 2024, utført av Opinion på oppdrag fra Svanemerket.

Noen eksempler fra print
