Bli med i Svanemerkets kampanje i februar
Dere som har svanemerkede varer eller tjenester har lagt ned mye arbeid i å oppfylle alle kravene til Svanemerket. Den innsatsen er det verdt å løfte frem for et publikum som er stadig mer opptatt av å ta gode miljøvalg. Derfor håper vi dere vil bli med på kampanjen og nyte godt av de gode resultatene fra tidligere runder.
- Bruk kampanjeperioden til å kommunisere om ditt svanemerkede produkt. Jo flere som kommuniserer det samme budskapet, jo større blir effekten.
- Bruk kampanjelogo og kampanje payoff i eget materiell.
- Bruk de overordnede kampanjetekstene når dere kommuniserer om de svanemerkede produktene. For spesifikke tekster om deres produkt, hent inspirasjon fra kravsidene våre eller ta kontakt for hjelp med tekster.
Last ned kampanjeguide
Hjelp til å se hvordan de ulike elementene i kampanjen kan brukes.
Gode resultater fra første runde av kampanjen
Resultatene er svært gode for de som har sett kampanjen:
- 72 prosent har forstått budskapet
- 44 prosent har fått større forståelse for hvor viktig Svanemerket er
- 40 prosent er mer positive til Svanemerket
- 30 prosent har fått mer tillit til Svanemerket
- 1 av 2 sier at de vil se oftere etter Svanemerket i fremtiden
Hvor og når
Kampanjeperioden i Norge er ukene 5-8. Aller mest trykk vil det være helgen i uke 6 og uke 7. Da vil du finne Svanemerket på TV2, TV Norge, YouTube, nettaviser, sosiale medier og i podcastene 198 Land, Foreldrerådet, Leger om livet og fÆb.
Kampanjekonsept
I kampanjen viser vi utdrag av intervjuer med produkter som ikke klarte kravene og deres opplevelser med Svanemerket. Gjennom det de sier kommuniserer vi hva Svanemerket gjør, hvorfor vi gjør det og hvordan vi skiller oss fra andre miljømerker. Alt i en humoristisk tone. Under er noen eksempler.
Det er også en landingsside for kampanjen rettet mot forbrukere. Den finner du her.
Kontakt oss
Ta gjerne kontakt med oss om dere har spørsmål, eller ønsker logoer på andre språk.