Vanskelig å få.
Enkelt å velge.

Nordisk forbrukerkampanje juni 2023

Sommeren 2023 lanserer Svanemerket sin aller første nordiske forbrukerkampanje. Med en felles nordisk stemme er vi tilstede i alle de fem nordiske landene på samme tid.

Kampanjen starter 29.mai, og vil være å finne på kino, utendørs, youtube, printannonser, sosiale medier og podcasts. Kampanjen er utviklet med støtte fra Nordisk ministerråd, som etablerte Svanemerket for mer enn 30 år siden for å gjøre det enkelt for forbrukerne å ta gode grønne valg.

95%

Av nordiske forbrukere kjenner Svanemerket.

67%

Av dem som kjenner Svanemerket stoler på det.

60%

Av nordiske forbrukere ser etter Svanemerket når de skal velge mellom produkter.

Bli med i kampanjen

For deg som lisensinnehaver eller merkevareeier er kampanjen en fin anledning til å styrke promoteringen av ditt svanemerkede produkt.

For å gjøre det enkelt, har vi laget en kampanjeguide du kan laste ned. Les gjennom guiden og bruk elementene når du kommuniserer. Husk at jo flere som kommuniserer det samme budskapet, jo større blir effekten av å velge Svanemerket.

Last ned kampanjeguide og bli med på kampanjen.

Kampanjekonsept

I kampanjen viser vi utdrag av intervjuer med produkter som ikke klarte kravene og deres opplevelser med Svanemerket. Gjennom det de sier kommuniserer vi hva Svanemerket gjør, hvorfor vi gjør det og hvordan vi skiller oss fra andre miljømerker. Alt i en humoristisk tone. Under er noen eksempler.

Det er også en landingsside for kampanjen rettet mot forbrukere. Den finner du her.

30 sekunders film av intervjuer med produkter som ikke klarte kravene.
Eksempel på utendørs boards.

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt med oss om dere har spørsmål, eller ønsker logoer på andre språk.

Anne-Grethe Henriksen

Markeds- og kommunikasjonssjef

+47 91324541agh@svanemerket.no
Kampanjen er støttet av Nordisk ministerråd. Les mer om det her.