Hvert år handler nordmenn varer og tjenester for 1700 mrd kroner. Viljen til å ta grønne valg er stor, men maktesløsheten i kjøpsøyeblikket er i ferd med å bli enda større. Hva gjør vi med det?
- Dato: 3.desember
- Tid: 09:00 – 10:00, frokost fra kl 8:30
- Sted: Grand Hotel by Scandic, Oslo
Arrangementet vil også bli streamet direkte.
Svanemerkets ferske forbrukerundersøkelse dokumenterer at folk er lei av å bli lurt.
Derfor må myndigheter, næringsliv og miljømerker legge bedre til rette for at forbrukerne enkelt kan ta valg som ikke bare er «grønne» på overflaten, men som faktisk gjør en forskjell.
For miljøinteressen daler blant unge og næringslivet sliter med rapportering. Aldri har folk flest vært viktigere for omstillingstakten. Likevel gjør nye direktiver og markedsføringsregler at aktører som faktisk tilbyr bærekraftige varer og tjenester opplever det som vanskeligere å nå forbrukerne med sine budskap. Skepsisen til grønnvasking er raskt økende og behovet for forenkling og standardisering er stort.
Møt noen av Norges mektigste forbrukeraktører fra politikk og næringsliv når vi tar debatten om hva som skal til for at forbrukermakten blir en reell, grønn muskel.
Vi vil i tillegg:
- Dele funn fra en av Nordens største undersøkelser på forbruker og bærekraft.
- Tipse om nyttige verktøy for å kommunisere om miljø.
- Dele ut Svaneprisen til en bedrift som har utmerket seg på tydelig og god miljøkommunikasjon.
Kort sagt: Bli med og bli inspirert 3. desember!
Påmelding frokostseminar 3.desember
Vennligst fyll ut skjemaet for å registrere deg. Seminaret er gratis.
Medvirkende
- Kjersti Toppe, Barne- og familieminister
- Inger Lise Blyverket, Administrerende direktør, Forbrukerrådet
- Tonje Drevland, Underdirektør, Forbrukertilsynet
- Cathrine Pia Lund, Administrerende direktør, Svanemerket
- Anne-Grethe Henriksen, Markeds- og kommunikasjonssjef, Svanemerket
- Karl-Oskar Nicolaisen, Markedsansvarlig digital og innsikt, Svanemerket
Har du spørsmål til arrangementet? Ta kontakt med oss.